Garip Dışında Yeniliği Sürdüren Şiir

GARİP DIŞINDA YENİLİĞİ SÜRDÜREN ŞİİR (1940- 1960)

  • Aynı dönemde olmalarına rağmen Garip ve 2. Yeni gibi topluluklara katılmamışlardır.
  • Şiirlerine ideolojik anlayışı temel yapmamışlardır.
  • Yenilikçi bir düşünce, bakış açısı ve üslup aramışlardır.
  • Şiirlerinde Lirizmi koruyarak yeniliği sürdürmüşlerdir.
  • Serbest şiire bağlıdırlar.
  • Kendi tarzlarında yenilik ve değişim ihtiyacı hissetmişlerdir.

TEMSİLCİLER:

Maviciler

  • Garip akımına karşı çıkışları; şiirin basit olamayacağı, zengin benzetmeli, içli, derin olması nedenleriyle açıklanmıştır.
  • Klasik anlayışla, sanatlı söyleyişi yapısını benimsemişlerdir.
  • Divan şiirinin imgelerinden de yararlanmaları ve geleneği reddetmemeleri bir diğer özellikleridir
  • Nazım Hikmet’ten etkilenişler, toplumsal gerçekçilere yakın olmuşlardır.
  • Şiiri herhangi bir ideolojinin aracı haline getirmekten kaçınmışlardır.
  • Bireyin duygusal dünyasını ele almışlardır.

TEMSİLCİLER:

Hisarcılar

  • Eski şiirimizden, milli kültür ve edebiyatımızdan kopmadan yeni ve güzel bir şiir sergilemek amacına sahiptiler.
  • Şiiri içinde kaosa neden oldukları ve yozlaştırdıklarını düşündükleri 1. ve 2.Yeni’ye karşı çıkmışlardır.
  • Sanatta yenilik olmalı ama eskiyle bağlar kopmamalıdır düşüncesinde oldular.
  • Yaşayan dil esas kaynak olmalıdır.
  • Sanat bir propaganda aracı olarak kullanılmamalıdır.

TEMSİLCİLER:

  • Bekir Sıtkı Erdoğan
  • Gültekin Samanoğlu
  • İlhan Geçer
  • Mehmet Çınarlı
  • Munis Faik Ozansoy
  • Mustafa Necati Karaer
  • Yavuz Bülent Bakiler

1960 SONRASI MİSTİK DUYARLILIK ŞİİRİ

TEMSİLCİLER:

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir